Interaktivní mapa čs. opevnění online

Vše co se týká serverů Opevneni.cz ...

Moderátor: BLooDiK

Uživatelský avatar
(ossack
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 4183
Registrován: 12.zář 2003 15:44
Jméno a příjmení: Honza Nízký
Objekt: R-S 72
Bydliště: Praha
Poděkoval: 63 krát
Bylo poděkováno: 48 krát
Kontaktovat uživatele:

Re: Interaktivní mapa čs. opevnění online

Příspěvekod (ossack » 26.úno 2015 23:35

Latest post of the previous page:

ad palebné vějíře - nedovedu si představit, že bychom to teď do mapy nějak rozumně dostali. Pokud by příslušnými směry mělo mířit více vějířů, byl by to už sám o sobě slušný chaos, znásobený ještě objekty typu MO-S 2. Zkrátka dostat do mapy v podstatě pomalu výkres objektu s vyznačením obou okrajů LPV a PPV každé zbraně, je v současných podmínkách nereálné. A to už se vůbec nebavíme o tom, co velmi trefně doplnil ještě Martin stran typu střeliva. Toto jsem původně chtěl též napsat do svého původního příspěvku jako jeden z argumentů, ale pak jsem to v té hromadě textu bez mrknutí oka zapomněl. Takže díky za připomenutí asi druhé nejdůležitější překážky v zobrazení palebných vějířů hned po přesných souřadnicích.
Ostatně už jen zobrazení palebných vějířů DOV, IDS, DS byť vypadá na první pohled jako trivka, bohužel trivka v žádném případě není a už jsme za to dostali i čoud :-). Takže i na tom se bude pracovat.

Samozřejmě by se mně (a asi nejen mně) líbilo mít zpracovanou celou linii tak, jako to svého času měl u jednotlivých objektů v rámci přednášky o hluchých prostorech kolega Dušan Žatecký. Ale v tuto chvíli si to prostě nedovedu představit v rozsahu celé mapy. Už takhle tam těch datových vrstev máme aktuálně 35, slovy "třicet pět". Samozřejmě neusínáme na vavřínech, ale fakt to teď moc nevidím. Myslím, že budeme vůbec rádi, když se nám podaří vymyslet, jak ty objekty zaměřit opravdu přesně a dobrat se nějakým zázrakem otočných bodů. Tím se pro běžného smrtelníka mapa vůbec nezmění a troufám si říct, že to vůbec nepozná, ale my můžeme mít alespoň dobrý pocit, že nezobrazujeme totální fikci.

ad 3D - nevím jaké má Google plány, ale v tuto chvíli to je zcela ze hry. Pokud to oni nebudou podporovat, my si to z prstu bohužel nevycucáme. Na druhou stranu díky absenci toho 3D jsme mohli mapu konečně zveřejnit po létech slibů. Takže vše zlé je pro něco dobré.
Uživatelský avatar
(ossack
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 4183
Registrován: 12.zář 2003 15:44
Jméno a příjmení: Honza Nízký
Objekt: R-S 72
Bydliště: Praha
Poděkoval: 63 krát
Bylo poděkováno: 48 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod (ossack » 27.úno 2015 18:48

Výzbroj na mapě budeme zatím řešit zobrazením příslušné informace v "bublině" po kliknutí na ten který objekt.
Uživatelský avatar
hraničář
Příspěvky: 1652
Registrován: 08.zář 2004 17:46
Jméno a příjmení: Martin Říha
Bydliště: všudezdejší
Poděkoval: 4 krát
Bylo poděkováno: 19 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hraničář » 03.bře 2015 13:39

(ossack píše:Ostatně už jen zobrazení palebných vějířů DOV, IDS, DS byť vypadá na první pohled jako trivka, bohužel trivka v žádném případě není a už jsme za to dostali i čoud :-). Takže i na tom se bude pracovat.


Předpokládám, že jak píšeš - co se týče paleb dělostřeleckých srubů - jde o rozdílné odměrové hodnoty u části srubů, t. j. 60 stupňů, které na mapě zdá se mi (neprohlížel jsem všechny) jsou jen s hodnotou 45? Se zobrazeným rozsahem vějířů je to podobné - předpokládám, že odpovídají 10cm ONG (bez hluchých prostorů).
Uživatelský avatar
(ossack
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 4183
Registrován: 12.zář 2003 15:44
Jméno a příjmení: Honza Nízký
Objekt: R-S 72
Bydliště: Praha
Poděkoval: 63 krát
Bylo poděkováno: 48 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod (ossack » 05.bře 2015 22:25

Úhel střílen jsme schopni ještě ovlivnit, ale u natočení objektu s ohledem na souřadnice se můžeme řídit prakticky jen tím jak vypadá půdorys tvrze a doufat, že je správně. Tím pádem stačí málo a lítá to jinam.
Typ střeliva a hluché prostory jsem fakt neřešil.
Uživatelský avatar
Jersey98
Příspěvky: 712
Registrován: 28.lis 2004 09:24
Jméno a příjmení: Petr Bělošický
Bydliště: Ostrava
Poděkoval: 13 krát
Bylo poděkováno: 5 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Jersey98 » 08.bře 2015 11:39

chybí u síte to ě
Přílohy
Výstřižek.JPG
Uživatelský avatar
BLooDiK
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 857
Registrován: 11.zář 2003 14:54
Jméno a příjmení: Michal Hrdlička
Objekt: opevneni.cz
Bydliště: Praha
Poděkoval: 16 krát
Bylo poděkováno: 11 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod BLooDiK » 09.bře 2015 12:46

Jersey98 píše:chybí u síte to ě

Jj, google mapy nekterou ceskou diakritiku odmitaji, bohuzel ... :-)
Uživatelský avatar
BLooDiK
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 857
Registrován: 11.zář 2003 14:54
Jméno a příjmení: Michal Hrdlička
Objekt: opevneni.cz
Bydliště: Praha
Poděkoval: 16 krát
Bylo poděkováno: 11 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod BLooDiK » 09.bře 2015 12:47

Vážení uživatelé. Obracíme se na Vás s prosbou o pomoc při vývoji mapy. Vzhledem k unikátnosti projektu jsme byli požádáni o možnost jazykových verzí celé mapy. Po delší přípravě je na tuto možnost systém připraven, stačí jen přeložit do jazykových verzí příslušné odborné termíny. V zájmu urychlení překladu se obracíme na naší širokou uživatelskou základnu, jistě se v ní najdou lidé, kteří ovládají terminologii v některém z požadovaných jazyků. Konkrétně se jedná o angličtinu, němčinu, francouzštinu a polštinu. Pokud nám budete chtít pomoc, připravil jsem na adrese http://mapa.opevneni.cz/work/ jednoduchý formulář, kde je možné překlady zadávat. Možno přiložit překlad i k již přeložené položce, pokud myslíte, že disponujete překladem přesnějším / správným. Děkujeme. Btw. s jazykovými verzemi souvisi i nový systém InfoBublin (viz obr), který je také již hotový, takže čím dříve přeložíme, tím dříve se dočkáte nové verze.
Michal
Přílohy
Capture2.JPG
Capture2.JPG (17.58 KiB) Zobrazeno 8862 x
Capture2.JPG
Capture2.JPG (17.58 KiB) Zobrazeno 8862 x
Capture1.JPG
Capture1.JPG (23.17 KiB) Zobrazeno 8862 x
Capture1.JPG
Capture1.JPG (23.17 KiB) Zobrazeno 8862 x
Uživatelský avatar
Tondr
Příspěvky: 337
Registrován: 13.zář 2006 22:56
Jméno a příjmení: Luděk Tondr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tondr » 15.bře 2015 22:09

Ještě bych měl návrh k palebným vějířům - dalo by se u nich nastavit, aby se zobrazovaly s určitou délkou ? Aby měl člověk lepší představu "kam až dostřelí". Byla by tak více zřejmá plocha, která je pokryta palbou.

K diskusi samozřejmě je, jak dlouhá by ramena palebných vějířů měla být. Mohlo by to být: pro kulomety 500m a pro protitankový kanon 1.000 m (člověk se dobře v mapě orientuje, když vidí, co je "kilometr")

A nebo navrhuji: pro kulomety 600 m (maximální rozumná vzdálenost, na kterou se dá prostým okem mířeně pálit) a pro protitankový kanon 1.200 m (max. vzdálenost na kterou dokázal 4cm ptk prostřelit kterýkoli německý tank)

Houfnice už v mapě své vějíře mají, jen nevím, jestli je to těch udávaných 12 km dostřelu.
Uživatelský avatar
Tondr
Příspěvky: 337
Registrován: 13.zář 2006 22:56
Jméno a příjmení: Luděk Tondr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tondr » 27.bře 2015 10:08

To vyznačení palebných vějířů by úplně stačilo graficky tak, jak je to teď. Jen navrhuji prodloužit ramena (to je tenká čára) na navrhovanou délku.

Nemusí to být celá barevně vyplněná plocha (tak jak to je u houfnic), protože u lehkých objektů by na mapě asi vznikla nepřehledná, vzájemně se prolínající, barevná plocha.
Uživatelský avatar
(ossack
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 4183
Registrován: 12.zář 2003 15:44
Jméno a příjmení: Honza Nízký
Objekt: R-S 72
Bydliště: Praha
Poděkoval: 63 krát
Bylo poděkováno: 48 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod (ossack » 27.bře 2015 18:08

O barevném rozlišení zauvažujeme.
Co se týče rozdílu dostřelu, tak bude podle mě vypadat trochu divně, když každé to rameno bude jinak dlouhé. Zkusit to můžeme, ale moc přehlednosti od toho nečekám, spíš naopak to vidím jako věc, která bude ve finále shlukem chaotických čas a barev. Ale nechám se překvapit.
Každopádně ty vějíře NEJSOU za každou zbraň zvlášť a přes sebe, tzn. je tam prostě vějíř obou zbraní dohromady v jednom. Tím pádem nemůžu rozdělit zbraně na dva vějíře a ty pokrátit a prodloužit dle dostřelu. Jde to udělat jen v tom jednom, plus ty barvičky k tomu. Podle mě v tom bude chaos, ale uvidíme, já nejsem směroplatnej.

Dostřel - pokud se shodnete na tom co jsi napsal (čísla), tak OK, o tom se dá uvažovat též. Ale zapomeňme na hluché prostory, ty nemáme šanci vůbec řešit vzhledem k tomu, že dispozice terénu a výška střílny nad úrovní země v databázi fakt není nijak zohledněna. Dále určitě nebudu dělit dostřel dle typu střeliva. Pokud se tedy chceme bavit o jakémsi generickém dostřelu zbraní pro představu, který bude realitě přeci jen trochu vzdálen, pak to snad udělat lze.
Každopádně dělat toto pro celou linii mi přijde blbost, takže bych to navrhoval udělat tak, že se něco takového vždy zapne jen pro určitou část úseku, aby bylo vidět palebnou uzávěru dvou max tří objektů. Toť můj názor. Ale uvidíme jak se to podaří BlooDiKovi poladit.
Uživatelský avatar
Tondr
Příspěvky: 337
Registrován: 13.zář 2006 22:56
Jméno a příjmení: Luděk Tondr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tondr » 28.bře 2015 01:26

Souhlasím.

V první fázi bych navrhoval naprosto jednoduchou úpravu: stávající čáry vějířů, tak jak se v této chvíli zobrazují na mapě, jenom prodloužit - u řopíků a jiné drobotiny na 600 m (znázorňuje kulomet) u těžkých objektů na 1.200 m (ptk). V Orlických horách sice budou prskat, že tam v lese moc kanonů neměli, takže je to móóóc dlooouhý, ale u nás na jihu Moravy to bude akorát PDT_Armataz_01_28 Pokud byste ale u těžkého objektu dokázali rozlišit délkou kulometnou střeleckou místnost od kanonové (na minomety se zatím vykašlat), tož to by bylo úplně super !

(Teď mají na mapě ramena vějířů délku: u lehkých objektů 120 m a u těžkých 360 m. Tož to jenom prodlužte)

To je přeci úplně jednoduché, ne ? Brnkačka! PDT_Armataz_01_12
Hajne
Příspěvky: 275
Registrován: 24.lis 2008 23:03
Jméno a příjmení: Jan Vaníček
Bydliště: Bystřec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hajne » 28.bře 2015 12:38

Podle mě tím mapa ztratí na přehlednosti. Kdo chce vědět, kam která zbraň dostřelí, může využit funkci Měření vzdálenosti a konkrétní palebný vějíř si ověřit. Jde o to, využívat funkce už dostupné.
Hajne
Příspěvky: 275
Registrován: 24.lis 2008 23:03
Jméno a příjmení: Jan Vaníček
Bydliště: Bystřec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hajne » 28.bře 2015 13:02

Hajne píše:Podle mě tím mapa ztratí na přehlednosti. Kdo chce vědět, kam která zbraň dostřelí, může využit funkci Měření vzdálenosti a konkrétní palebný vějíř si ověřit. Jde o to, využívat funkce už dostupné.


Omlouvám se za spam, ale odeslal jsem příspěvek moc brzo. PDT_Armataz_01_04
Zde je plné znění:

Podle mě tím mapa ztratí na přehlednosti. Kdo chce vědět, kam která zbraň dostřelí, může už teď využit funkci Měření vzdálenosti a konkrétní palebný vějíř si ověřit. Jde o to, využívat účelně funkce už dostupné.
Kulomet má účinný dostřel 1000m, kanon 5000m (u ONG). Kde je napsáno, že zrovna 600m a 1200m budou správné hodnoty pro zobrazení? V lese to bude moc, ve volném terénu málo.
Mam jiný návrh - doplnit do nabídky vlevo, kde je i funkce Měření vzdálenosti, funkci Tabulka dostřelu. Po kliknutí na ikonu by se zobrazila tabulka s maximálními dostřely zbraní od kulometu po houfnici. A kdo bude chtít, může potom prodlužovat okraje palebných vějířů do alelujá.
petsheny
Příspěvky: 5
Registrován: 27.bře 2015 21:01
Jméno a příjmení: Petr Šenkyřík
Bydliště: Bruntál

Příspěvekod petsheny » 28.bře 2015 21:02

Zdravím,
s tou nepřehledností mapy mohu souhlasit, jelikož jsem kdysi udělal stejnou chybu, když jsem si vytvořil vlastní mapu a nastavil jsem maximální teoretické dostřely všech zbraní jak pod betonem (včetně N), tak i pod pancířem. (pro srovnání moje mapa se všemi vějíři a aktuální mapa z Opevnění). Mapa by neměla překročit určitou hranici podrobnosti, protože pak je vlastně už vzhledem k množství v ní obsažených dat nesmyslná a nepoužitelná.
Přílohy
Srovnani_map.png
Srovnání obou map
Uživatelský avatar
BLooDiK
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 857
Registrován: 11.zář 2003 14:54
Jméno a příjmení: Michal Hrdlička
Objekt: opevneni.cz
Bydliště: Praha
Poděkoval: 16 krát
Bylo poděkováno: 11 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod BLooDiK » 01.dub 2015 12:48

Verze 3.00 (1.4.2015)
• Překlad kompletního uživatelského rozhraní do dalších pěti jazyků (1)
• Nové informační bubliny s více informacemi pro všechny druhy objektů (2)
• Nové palebné vějíře objektů s barevnou informací o druhu zbraní + popis zbraní v legendě (3)
• Z bubliny objektu možnost zapnout detailní vějíř s teoretickým dostřelem jednotlivých zbraní (15)
• Nová tlačítka pro ovládání mapy, s indikací stavu funkce (4)
• Přidána možnost zobrazení geosouřadnic kurzoru myši (5)
• Přidána schopnost mapy sledovat a reagovat na gps pozici uživatele (6)
• Přidána tlačítka pro Vypnutí všech vrstev a pro "sbalení" menu (7)
• Upraveny a znovu vygenerovány všechny datové vrstvy
• Přidána datová vrstva LO36 - ZVV Bratislava (13)
• Datová vrstva Kabelová síť - barevné rozlišení realizovaných/nerealizovaných částí
• Do datové vrstvy Tvrze - vějíře TDOV přidány vějíře minometných věží (TMS)
• Přidány indikátory aktivity pro jednotlivé sekce menu (8)
• Legenda mapy přesunuta z menu do mapy, přidáno ovládací tlačítko (9)
• Tlačítka Středové značky a Jmen objektů přesunuty z menu do ovladání mapy (10)
• Visuálně upraven nástroj pro měření vzdálenosti (11)
• Přidán přepínač zobrazení/skrytí aktuálně zapnutých datových vrstev (12)
• Přidán FAQ - odpovědi na nejčastější otázky se kterými se v souvislosti s mapou setkáváme (16)
• Přidána možnost vyjádřit se v knize návštěv Opevneni.cz (14)
• ... a jako vždy, spousta optimalizací "vně i uvnitř"

.... APRÍL? ... možná ... nebo je to doopravdy ? PDT_Armataz_01_01

... a teď do nás ;-)
Přílohy
300.png
300a.png
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 1176
Registrován: 24.zář 2003 13:33
Jméno a příjmení: Pavel Minář
Objekt: K-S 37
Bydliště: Žamberk
Poděkoval: 1 krát
Bylo poděkováno: 1 krát

Příspěvekod Pavel » 01.dub 2015 14:04

Tak když je ten apríl. PDT_Armataz_01_01
Znalí vědí, tak ostatním - takhle to pak vypadá, když se tachymetricky zpracují jednotlivé objekty.
PDT_Armataz_01_13
Přílohy
IMG_3324.JPG
KS 48

Zpět na „Elektronická Databáze čs. Těžkého Opevnění z let 1935-1938“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů