Opevnení v mé hlavě utvořené

3D modely objektů opevnění, databáze komponent

Moderátor: BLooDiK

Uživatelský avatar
Jarda Doubek
Příspěvky: 21
Registrován: 04.kvě 2008 17:28
Jméno a příjmení: Jaroslav Doubek
Objekt: Už 6 Cihlářka NP

Opevnení v mé hlavě utvořené

Příspěvekod Jarda Doubek » 16.říj 2011 18:21

Jsem jen prostý milovník opevnění a tak mě napadlo udělat si takové virtuální pevnosti v okolí našeho městečka :-) Kritiku i rady ocením :-)
Přílohy
u cesty.jpg
Tvrzový pěchotní srub NP-P-S-2 U cesty. 2x L1, 2xN pod betonem, 1x N ve zvonu a 1x M v kopuli k ostřelování cesty. Nechal jsem se inspirovat srubemT-St-74. Opět srub zasazen do aktuálního terénu.
nadstrelnici.jpg
Samostatný pěchotní srub NP-S-1 Nad Střelnicí. 2x L1, 2xM, 4x N pod betonem, 2x N ve zvonech. Srub jsem kreslil přímo do terénu jak by (ne)měl být postavený ;-)
Uživatelský avatar
(ossack
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 4172
Registrován: 12.zář 2003 15:44
Jméno a příjmení: Honza Nízký
Objekt: R-S 72
Bydliště: Praha
Poděkoval: 63 krát
Bylo poděkováno: 48 krát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod (ossack » 16.říj 2011 19:09

Pokud jste se inspiroval tvrzovým objektem, pak bych doporučil přeonačit střílnové vložky na zvonech.
Jinak pěkné, já bych něco takového nedal :)
Uživatelský avatar
Rob
Příspěvky: 201
Registrován: 07.led 2008 15:27
Jméno a příjmení: Robert Pohl
Objekt: T-St-S 73
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rob » 16.říj 2011 19:17

Nebrat jako rejpání! PDT_Armataz_01_06

když odmyslím opravdové detaily, tak:
Tvrzový pěchoťák:
- nemá vchod v horním patře, ale ve spodním pouze nouzový výlez (pokud vůbec má) a T-St-S 74 nemá ani nouzák.
- tvrzové objekty ve většině případů v odolnosti IV, tvé zvony jsou (aspoň podle střílen) v odolnosti 1 či 2.
no podívej se...
T-St-S 74.jpg
Uživatelský avatar
V.Vácha
Příspěvky: 1707
Registrován: 29.srp 2004 12:05
Jméno a příjmení: Vladek Vácha
Objekt: K-S 25
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod V.Vácha » 16.říj 2011 19:27

"nemá vchod v horním patře" a co K-S 24 PDT_Armataz_01_18
Uživatelský avatar
Jarda Doubek
Příspěvky: 21
Registrován: 04.kvě 2008 17:28
Jméno a příjmení: Jaroslav Doubek
Objekt: Už 6 Cihlářka NP

Příspěvekod Jarda Doubek » 16.říj 2011 19:31

Ten vchod je právě podle k24 ;-) jinak díky mám problém s poměrem střílen ku zvonům. Čím více kritiky tím budu radši :-) sketch up je poměrně jednoduchej ale stejně ho ještě plně neovládám, což je jistě znát... :-)
Uživatelský avatar
Jarda Doubek
Příspěvky: 21
Registrován: 04.kvě 2008 17:28
Jméno a příjmení: Jaroslav Doubek
Objekt: Už 6 Cihlářka NP

Příspěvekod Jarda Doubek » 16.říj 2011 19:36

Jo a Robe, mám dotaz jak děláš kolem zvonu to zvlnění, to opravdu nechápu já to mám vše v jedné rovině, mozek mi to fakt nebere jak to udělat :D
Uživatelský avatar
Rob
Příspěvky: 201
Registrován: 07.led 2008 15:27
Jméno a příjmení: Robert Pohl
Objekt: T-St-S 73
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rob » 16.říj 2011 19:56

V.Vácha píše:"nemá vchod v horním patře" a co K-S 24 PDT_Armataz_01_18


Ajta Krajta... ten jsem asi v životě neviděl :D:D:D

ne, viděl, ale nějak jsem měl zafixováno, že je to standart... :D
no nic...
Ještě jsem našel MO-Or-S 20, StM-Kv-S 41 a 43...

stydím se za tento můj nedostatek :D
Uživatelský avatar
Rob
Příspěvky: 201
Registrován: 07.led 2008 15:27
Jméno a příjmení: Robert Pohl
Objekt: T-St-S 73
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rob » 16.říj 2011 20:05

Jarda Doubek píše:Jo a Robe, mám dotaz jak děláš kolem zvonu to zvlnění, to opravdu nechápu já to mám vše v jedné rovině, mozek mi to fakt nebere jak to udělat :D


Je to všechno o posouvání hran nahoru a dolů... u kruhu již máš standardně obrys rozdělen na X částí, jen musí být zobrazené skryté entity.
A pokud chceš zvlnit rovné části, jednoduše v místě posunu nakreslíš plochu napříč a dáš to zprůnikovat. tak ti vznikne další hrana a je...
musíš si s tím hrát, zkoušet a postupně dospěješ do stádia, že to bude všechno bez ostrých hran ... :D
Uživatelský avatar
Jarda Doubek
Příspěvky: 21
Registrován: 04.kvě 2008 17:28
Jméno a příjmení: Jaroslav Doubek
Objekt: Už 6 Cihlářka NP

Příspěvekod Jarda Doubek » 16.říj 2011 20:08

To je fuk... Jak to děláš že máš stejný měřítko zvonu, kopulí střílen atd? A taky by mě zajímalo jak děláš kolem zvonů to zatracený zvlnění., zkoušel jsem to přes vytahování, nebo jak říka sketch up follow me a to mě nešlo byly tam potom hrozný výchylky (především vertikální).
Přílohy
shit.jpg
Na začátku je to rovně a když to dotáhnu tak je zadní část toho pitomýho komponentu vejš :-(
Uživatelský avatar
Rob
Příspěvky: 201
Registrován: 07.led 2008 15:27
Jméno a příjmení: Robert Pohl
Objekt: T-St-S 73
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Rob » 16.říj 2011 20:12

děláš to obráceně... nejdřív vytáhnout oblouk po rovným, pak hýbat i s obloukem...
Uživatelský avatar
Jarda Doubek
Příspěvky: 21
Registrován: 04.kvě 2008 17:28
Jméno a příjmení: Jaroslav Doubek
Objekt: Už 6 Cihlářka NP

Příspěvekod Jarda Doubek » 16.říj 2011 20:15

Takže normálně obtahnout, jako jsem to dělal doposud... ale jak s tím hýbat to je další věc :D Navíc další problém je, že na sketch up 8 nemůžu sehnat češtinu. Sice jsem celkem dobrý angličtinář, ale ty odborný výrazy tam fakt nedávám :D
Uživatelský avatar
Johnie Hopper
Příspěvky: 480
Registrován: 26.kvě 2009 08:01
Jméno a příjmení: Jan Vyskočil
Poděkoval: 1 krát
Bylo poděkováno: 20 krát

Příspěvekod Johnie Hopper » 17.říj 2011 06:40

Připojím se trochu do debaty:

1) K tomu co psal Rob o posouvání čtvrtkruhů vertikálním směrem přikládám pro snazší pochopení pár obrázků. Nic moc lepšího asi nevymyslíte. Maximálně lze vše dělit na menší a menší dílky, ale tomu úměrně pak poroste objem datový modelu a i velikost exportního kmz souboru pro GE.

2) K funkci follow me dodám, že jsem ji na začátku taky používal, ale už delší dobu používám plug-in ROUNDCORNER (přikládám manuál v pdf). Tenhle plug-in vyřeší spoustu věcí za Vás a na ruční dodělávku už zbývají jen drobné detaily. Follow me vůbec nefunguje např. u lomených srubů a musí se pak ručně dodělávat a upravovat průniky.

3) Ještě poznámku - k zakulacování rohů (ve 2D - např. u půdorysu) používám funkci Fillet, kde označíte hrany jejichž průnik je určen k zakulacení, zadáte poloměr a odklepnete - jest hotovo. Všechny plug-iny a dodatečné funkce naleznete na fóru http://forums.sketchucation.com/.

4) Co se pancéřových prvků týká doporučil bych buďto sáhnout do DB komponent zde na fóru případně poprosit Roba o zaslání konkrétních prvků - má je moc pěkné :-) a vždy odpovídající výkresové dokumentaci.

5) Nevím, zda by nestálo za to založit nějaký topic věnující se problematice řešení modeláže 3D objektů. Na druhou stranu ve stávajícím složení modelářů už jsou samí zkušení Bardi. To ale neznamená, že nová krev není vítána :-)

Honza Vyskočil
Přílohy
Tvarování 01.jpg
Tvarování 02.jpg
Tvarování 03.jpg
Quickcard RoundCorner - English - v2.1.pdf
(887.88 KiB) Staženo 342 x
Quickcard RoundCorner - English - v2.1.pdf
(887.88 KiB) Staženo 342 x
Uživatelský avatar
Johnie Hopper
Příspěvky: 480
Registrován: 26.kvě 2009 08:01
Jméno a příjmení: Jan Vyskočil
Poděkoval: 1 krát
Bylo poděkováno: 20 krát

Příspěvekod Johnie Hopper » 17.říj 2011 07:01

A ještě pár připomínek k modelům:

- zaoblení svislé stěny/strop u tvrzového objektu má poloměr 1 m - zdá se mi to poněkud méně
- toto zaoblení v přechodu svislých stěna a stropu je opravdu čtvrtkruhové, případně čtvrtkruh s přibetonávkou dovnitř (např. u arabských odolností)
- 2 střílny D4k vedle sebe v jedné střelecké místnosti a s rovnoběžnými osami zbraní myslím nenajdete na žádném objektu, je to i trochu proti zásadám a logice vlastního opevnění.
- zesílení týlového patra v místě ochranného příkopu bylo z převážné většiny (a výjimek pár je) v tloušťce jen 25 cm (u římských odolností)
- zaoblení vnějších rohů svislých stěn u římských odolností je (opět až na výjimky) 75 cm u tvrzových pak 1 m. U vnitřních rohů tohle zjednodušení nefunguje. Tam je to pravděpodobně ovlivněno i velikostí úhlu
- horní hrana ochranných příkopů byla vesměs (s mnoha výjimkami PDT_Armataz_01_18 ) o cca 10 cm nad úrovní střelecké místnosti
- a snad poslední - co u ČS opevnění dělá ten "Yankee" - že by osvoboditel?

Honza V.
Uživatelský avatar
Jarda Doubek
Příspěvky: 21
Registrován: 04.kvě 2008 17:28
Jméno a příjmení: Jaroslav Doubek
Objekt: Už 6 Cihlářka NP

Příspěvekod Jarda Doubek » 17.říj 2011 10:34

Děkuju mockrát za rady, fakt vás v tomhle obdivuju to teréní zvlnění kolem zvonů je naprosto dokonalé, fakt to nechápu... zkoušel jsem to a prostě mi to nejde dělá to uplně neco jiného než bych chtěl... nechtelo by se vám nekomu udělat takový malý tutorial jak to zvlnit? :-) chtel bych aby moje modely taky k něčemu vipadaly :-)
Michal Varyš
Příspěvky: 384
Registrován: 10.srp 2007 20:17
Bydliště: Opava
Poděkoval: 57 krát
Bylo poděkováno: 19 krát

Příspěvekod Michal Varyš » 19.říj 2011 20:28

Ajta Krajta... ten jsem asi v životě neviděl :D:D:D

ne, viděl, ale nějak jsem měl zafixováno, že je to standart... :D
no nic...
Ještě jsem našel MO-Or-S 20, StM-Kv-S 41 a 43...

stydím se za tento můj nedostatek :D[/quote]

Mohu se prosím zeptat, výše uvedené pěchotní sruby zrušené tvrze Kronfelzov měly hotové výkresy, nebo informace o vchodu v bojovém patře pochází z jiných pramenů?
Díky.

Zpět na „3D modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host