Stránka 1 z 5

3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 02.kvě 2012 17:38
od Branzik
Zdravím,
snaží se vytvořit model pro AČSR mód pro hru ARMA. Vím, že tu jste odborníci, tak bych uvítal kritiku modelu.
Nemohu si dovolit dělat veškeré detaily protože modely pro hru jsou omezeny počty polygonů. Ale rád bych udělal model co nejreálněji.
Postupně bych rád přidával screeny z postupu práce.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 03.kvě 2012 07:20
od (ossack
Pěkné kousky. Největší připomínku bych měl asi k ochranným křídlům. Zvony jsou v nich prakticky utopeny a tak by střelba z nich v největší depresi byla prakticky nemožná a vše by šlo do betonu.
Takže buď bych poněkud snížil hranu a udělal od zvonu k okraji ucha "kužel", nebo nechal zvony "vystoupit" více nad úroveň. Viz. např. foto 24574 v databázi u MJ-S 29, ať nemusíte hledat dlouho. Je v nově přidaných.
Drobností je pak uchycení na záporu u pancéřových dveří, ale pokud je omezen počet polygonů, je to asi fakt naprostá drobnost.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 03.kvě 2012 07:27
od Johnie Hopper
Koukám, že Cossack byl rychlejší, ale přepisovat to nebudu.

Tak čím začít? :-)

Asi takhle:
- Doufám, že ten modelovací nástroj či SW umí přidělit hranám vlastnost ostře lomit (nevyhlazovat), neboť ne všechny přechody mají být plynulé - např. uvnitř místností to pak vypadá velmi podivně - samej kulatej roh.
- Nevím, zda máte osazeny zvony ve správné výšce (osa střílen 559 cm - AJD resp. 565 cm - AJN nad podlahou pod zvonem), každopádně beton před střílnami je spádován v úhlu daném maximální depresí střílen (v případě K-S 14 u všech střílen 1:3 tedy cca 18,5°). Proč toto konstrukční pravidlo při rekonstrukci K-S 14 nebylo místy dodrženo netuším.
- Poloměr zaoblení přechodu svislých stěn do střechy se mi zdá poněkud malý. Je to opravdu 75 cm?
- Krycí límce pancéřových prvků se prováděly pokud možno se spádem 1:5 - vycházejí pak delší než ty na předložených obrázcích. I když ono to bude souviset i s výškou usazení zvonů.

To je zatím vše...

Držím palce,
Honza V

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 03.kvě 2012 08:41
od Branzik
Párada,děkuji moc poznámky.Zapomněl jsem napsat,že na ochranných křídlech ještě musím zapracovat. Se snížením jsem počítal, teď vím přesné hodnoty.
Celý model dělám podle plánků co jsem kde sehnal.Takže to bohužel nebude na cm přesně. Zapracuji na tom a pošlu výsledky:-)

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 03.kvě 2012 10:30
od (ossack
Jestli sem pochopil, je to pro ARMA. Byť to je hra velmi se blížící realitě (ne že bych jí kdy hrál,nemám na čem), asi tam na cm toliko nezáleží u podobných staveb. Takže hráči určitě odpustí cm když bude více modelů :). Ostatně sny zapařit si s bunkry už tu jsou co forum existuje, ne li déle.
Takže pevné nervy a držím palce, stejně tak jako se těším na další přírůstky z dílen vás všech.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 03.kvě 2012 10:58
od Johnie Hopper
Souhlasím s Cossackem, podstatný je celkový dojem a celkový vzhled objektu, na pár centimetrech v této hře opravdu nezáleží. Na druhou stranu, když jsem se díval, co vytvářejí borci kolem prostředí čs. armády 1938 za šílenosti, tak by bylo škoda v tomto případě zbytečně kazit dojem.
H.V.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 03.kvě 2012 16:28
od BLooDiK
jo jo ... modelu spousty a moc hezkych ... ale neco, co bych mohl v ArmA2 otestovat (tedy public verze) asi stale nedohlednu ... :(

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 04.kvě 2012 19:08
od Branzik
Když osu střílen umístím do výšky 565cm , zvony krásně "vylezou". Měly oba zvony betonové límce?

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 04.kvě 2012 19:26
od Branzik
Pak k tomu zaoblení přechodu svislých stěn ve střechu v jaké výšce se začíná stěna zaoblovat?
Děkuji moc za odpovědi.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 04.kvě 2012 19:47
od J.Zetek
Maskovací betonový kužel, měl pouze levý zvon, určený pro zbraň D. Tento zvon měl nad osou střílny větší prostor, vyčníval tedy o cca 13 cm výš, nežli pravý zvon vyzbrojený lehkým kulometem, který byl bez betonového kuželu. K dotvoření zvlněněné linie v přechodové částii stěny křídel, kterou si vynutil palebný vějíř střílen, doporučuji nastudovat dobové fotografie. Bohužel nynější stav srubu je příkladem necitlivého a ignorantského přístupu, kdy nebyly dorženy tvary srubu a činovníci se zřejmě takovými podružnostmi, jako je výkresová dokumentace, vůbec nezabývali. Předkládájí se tak k vidění ohavné schematické novotvary, nemající s původní stavbou mnoho společného. Navíc je srub i barevně špatně doladěn ( příliš světlý).

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 04.kvě 2012 20:16
od J.Zetek
Je to vcelku jednoduché: od roviny os střílen, v otočném bodu zbraně ( 72 cm od středu zvonu ), se vede výstřelná zbraně ve sklonu 1:3 ( pozor zbraň D měla osu hlavně a tedy i výstřelnou 35 mm pod osou střílny). beton ve sklonu 1:3, byl od výstřelné vzdálen v kolmém směru 170mm. Když si namodelujete jednotlivé palebné vějíře, vytvoří svými průniky s rovnou stěnou křídla, onu půvabně zvlněnou linii. Přechodový oblouk na hraně svažité plochy pod vějíři střílen zvonu a svislých stěn, je u odolností I, II a III, 75cm. Střecha samotná byla potom v naprosté většině případů vyspádovaná ( 1%) směrem k čelu srubu. Všechny tyto zásady, jinak ryze účelové, vytvářejí zajímavou zvláštní estetiku a půvab TO.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 04.kvě 2012 20:44
od Branzik
Děkuji moc za informace, po historických fotkách se podívám.
Ještě se zeptám, jaká je výška od země v místě kde končí zaoblení a je svislá hrana směrem dolů ke stropu?

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 05.kvě 2012 10:57
od J.Zetek
další vysvětlení k tématu, máte v soukromé zprávě, zde na foru. Můžete si ji vyzvednout.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 06.kvě 2012 10:09
od Branzik
Tak jsem opravil obrubu na 75cm + upravil výšku zvonů.

Re: 3D model K-S 14 - pro hru ARMA

Napsal: 06.kvě 2012 13:30
od Rob
ještě se mi zdá, že "přechod" mezi týlovým a bojovým patrem je nějaký úzký. Rozdíl mezi tloušťkami stěn u této odolnosti je 50cm, přechod je vysoký také 50cm... sklon tedy bude 45°. Pouze u stěny s hlavní zbraní to je pouze š-25cm x v-50cm, spojení mezi tímto a ostatními přechody je trošku složitější.