Stránka 2 z 3

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 08:30
od (ossack

Latest post of the previous page:

capan píše:No, já koukal do knížky od p. Němečka a roura F111 vychází něco málo přes 1 m, u Migu 25 jsem na síti našel 1,5 m.
Docela jsou zajímavý souboje mezi Migy 25 a letouny USAF a US Navy nad Irákem při té "první" válce v tomto prostoru. Jednou dokonce na to v TV běžel dokument, kde ukázali zajímavý obranný mánevr před radiolokačně naváděnými střelami z F-15.

Myslím, že MiG 25 je má bezkonkurenčně největší a moc bych zato nedal, že jeho existence byla počátkem podobných konstrukcí letadel McDonnell jako byla F-15, 14, 18...
Problém MiGů nad Irákem byli spíš piloti, kteří neuměli využít předností těch letadel, které se extrémně povedly.
Většina MiG 25 IQAF skončila v písku v poušti odkud si je po vyhrabání vyzvedli Amíci. Každopádně tohle éro strašilo v hlavách za velkou louží hodně dlouho a hodně hluboko. A bylo by tomu tak i déle, nebýt podrazu od jednoho z ruských pilotů, který s jednou touto mašinou uletěl do Japonska, kde se tak dlouho oddalovalo navrácení SSSR, až si jí odporníci z USA stačili do posledního šroubku oměřit.

Díky za MiGy z Polska. Ty fotky znám tuším z Airliners, není liž pravda? :) Každopádně u nás pořádná expozice MiGů chybí. Myslím čestná a zastřešená, suchá... Z tehdejší provenience tu myslím máme všechno, takže by to byla expozice par excellence. Snad se jí ve Kbelích jednoho dne dočkáme. Dnes, když člověk prochází kolem 23tek... tak je mu smutno. On teda dostává na frak i Phantom a další.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 11:20
od sipka
capan píše:No, já koukal do knížky od p. Němečka a roura F111 vychází něco málo přes 1 m, u Migu 25 jsem na síti našel 1,5 m.
db3392969da7.jpg
Těch 1,5 m by podle fotky, kterou jsem si vypůjčil z netu, odpovídalo.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 12:14
od V.Vácha
Tak příjdou na řadu taky, co vím tk na vzniku důstojné expozici se pracuje prvnícj Jetů... Škoda, že dosud se nepovedlo ze SR získat Mig-29 a ty chudáci tam, jsou vybrakovaní a čekají na ...

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 12:27
od V.Vácha
R15 má 1,640 vnější průměr. Ale on i Mig-15,17,19,21,23,29 s československým označením má něco do sebe PDT_Armataz_01_01

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 15:32
od Adam Vykydal
Pokud je myšleno airliners.net, tak ty proštudované moc nemám. Tyhle fotky jsem fotil já. Venkovní umístění techniky je problém asi všude, to je "hezky" vidět na dříve nádherné Su 25. Otázkou je, kdy a jak se to zlepší a jak dlouho ještě tyto exponáty budou vzdorovat počasí. Nejhorší je to, že čím déle, tak tím náročnější a dražší bude případná renovace. Snad se toho dočkáme a tyto Migy, Sůčka a další neskončí ještě hůře. Jaký by to byl krásný pohled po jejich uvedení do stavu kbelských letadel WWI, můžem jen doufat.

O přeletu Mig-25 do Japonska běžel nádávno dokument v TV. Hon na lišku

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 15:43
od (ossack
Adam Vykydal píše:Pokud je myšleno airliners.net, tak ty proštudované moc nemám. Tyhle fotky jsem fotil já. Venkovní umístění techniky je problém asi všude, to je "hezky" vidět na dříve nádherné Su 25. Otázkou je, kdy a jak se to zlepší a jak dlouho ještě tyto exponáty budou vzdorovat počasí. Nejhorší je to, že čím déle, tak tím náročnější a dražší bude případná renovace. Snad se toho dočkáme a tyto Migy, Sůčka a další neskončí ještě hůře. Jaký by to byl krásný pohled po jejich uvedení do stavu kbelských letadel WWI, můžem jen doufat.

O přeletu Mig-25 do Japonska běžel nádávno dokument v TV. Hon na lišku

Ano, myslel jsem airliners.net - tedy že tam byly poskytnuty přímo Vámi.

Dokument jsem tuším viděl, každopádně slušná odpověď všem chytrákům, kteří neustále tvrdí, že Rusové neumí pořádně nic sami vyvinout a že vše obšlehli.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 15:51
od Adam Vykydal
(ossack píše:Ano, myslel jsem airliners.net - tedy že tam byly poskytnuty přímo Vámi.


Ne ne, nikam jsem je zatím nedával.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 25.srp 2010 16:53
od V.Vácha
No navigační systém RSBN na Migu-25 je obšlehnutý z USA :o) ono to bylo všechno vzájemné, v přístrojovém vybavení víc kopírovali rusové. Vemte si jen Mig-15 kde celý ARK5 je kopie systému z US válečných letadel, včetně i přepínačů, kontrolek atd... i slavná řada hodiny AČHO - AČS jsou původně ze švýcarska a většina přístrojů sovětské výroby a i z výroby ČSSR. Obdobně okopírování německých válečných prvků na letadla SSSR i AVRM později používané na pozemní technice je bezlicenční zahraniční kopie. Ale třeba v oblasti vystřelovacích sedadel se celý svět může jen učit a závidět kdy v porovnání to je nebe a dudy. Ale to už by bylo na samostatnou debatu. Hold elektronika a přístrojové vybavení bylo vždy v konstrukci slabinou a sáhlo se jinam.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 26.srp 2010 08:02
od (ossack
Já měl na mysli spíš konstrukci draku a tak. Je jasné, že přístrojové vybavení je sice alfou a omegou každý mašiny, ale i samotná konstrukce éra a jeho letové vlastnosti jsou mnohdy unikátní, což v tomto případě platí (nebo alespoň platilo v době největší slávy 25ky) dvojnásob.

Každopádně nelze zpochybnit snahu okopčit si navzájem co šlo - ostatně B-29 vs. Tu-4 jsou toho jasným důkazem, ale obecně je pro změnu odvážné konstatovat, že se ruská konstrukční škola snažila za každou cenu obšlehnout co šlo, jak se často člověk dočte.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 26.srp 2010 08:39
od V.Vácha
To určitě ne, v oblasti aerodynamiky se držel navzájem krok a mnohokrát byly rusové o hodně vepředu a troufám si říci , že každá strana měla nějaká nej ať západ SR71, východ Mig25, každá strana šla jinou cestou , o kvalitě pěkně přesvědčuje línie Su-27/35 , vektorování tahu, to jsou mašiny s velkým M. Ale k té konstrukci, stačí když se člověk podívá hrubá F-4 (dle jedné citace"hrubá síla z vítězila nad aerodynamikou" ) oproti ladným křivkám dvacetjedniček, bohužel ta výstroj ruský mašiny hodně schazovala. Je škoda že dochází k podceňování ruské techniky až takovou měrou, která není pravdivá, stačí si vzomenout na dobu po revoluci kdy to byl extrém viz. např. naše Migy-29.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 26.srp 2010 08:50
od (ossack
Pak už je to jen o jediném - bakšiš ze Západu vs. potenciální "závislost" na Rusku (jak se nám snažili politici vnutit)... Tím neshazuju Gripeny, ta mašina za to nemůže a špatná rozhodně není, naopak. Každopádně jsem relativně nedávno četl o tom, že USA má dost problém s modernizací svého portfolia voj. letadel. F-14 vyřazeny, F-15 už mají svá nejlepší léta za sebou, F-18 se používá na všechno možné i nemožné (včetně náhrady letounů pro radioelektronický boj), F-22 zdaleka nepokrývá potřeby co do množství a možná i využití. Zkrátka zajímavé čtení. Takže z toho všeho mám pocit, že Rusové jsou v tomto případě na koni a jejich možnost výběru je daleko větší. Jsem sice zaujatý, protože Ruský stroje mám radši, ale i když se snažím o nezaujatý pohled, nevychází to o moc líp :)

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 26.srp 2010 09:55
od venousekh
Ono je to jedno, co obšlehli Američani od Ivanů nebo Ivani od Amíku. Hlavní je, že všichni to původně obšlehli od nácků. PDT_Armataz_01_14

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 26.srp 2010 10:40
od V.Vácha
Dneska jsou na tom líp, ještě že nemají peníze, jinak by všechny převálcovaly se Su-30 a 35. USA má F/A-18E a na tom se staví, jejich F-15 ty hodně padaly díky korozi, tam zas musím vyzdvihnout F-15K pro Koreu. Víc se soustředí na F-22 a F-35, které mají stále nějaké problémy. Stejně pak příjde nějakej jouda se starou raketou a je jedno co to letí ...

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 27.srp 2010 07:46
od venousekh
V.Vácha píše:Dneska jsou na tom líp, ještě že nemají peníze, jinak by všechny převálcovaly se Su-30 a 35. USA má F/A-18E a na tom se staví, jejich F-15 ty hodně padaly díky korozi, tam zas musím vyzdvihnout F-15K pro Koreu. Víc se soustředí na F-22 a F-35, které mají stále nějaké problémy. Stejně pak příjde nějakej jouda se starou raketou a je jedno co to letí ...


Ivani měli většinu svých "super" zbraní tak maximálně na papíře nebo v podobě pár propagandistických kusů. Internet je plný fotek, jak ve skutečnosti vypadají ruské letecké základny nebo vojenské přístavy. Připomínají mi mladá léta, když jsme s klukama chodili za kravín si hrát mezi vyřazené ruské kombajny na vojáky. Chci tím říct, že Rusové nepřeválcují nikoho, protože kdyby mohli, už to dávno udělali. Takže bych nemaloval buliberty na zeď na základě vystoupení Su-30 na nějakým airfestu. PDT_Armataz_01_01

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 27.srp 2010 13:07
od V.Vácha
Su30 indického letectva, malayského.....samozřejmě stav ozbrojených sil ruska je jasný o tom se tu ani nebavíme, sami ty mašiny nemají a když tak v pár kouskách, standart Su-27 a Mig29 v oblasti stíhacího letectva. Myšleno to bylo technologicky, že konstrukčně má ruská strana kam sáhnout a nejen oni ale i jejich odběratelé techniky narozdíl od pomyslného západu v podobě USA kde nic není, mimo modernizací stávajích konstrukcí v podobě F-16,F-15, F-18 v podobě novějších výrobních "block-ů". Vyjímka je F-18E a odvozené verze. Vše je o labutí písni budoucnosti F-22,F35. Lépe jsou na tom ostatní země ať už v kooperaci Typhoon, Gripen atd...kam patří i Su-30atd.... mašiny 5 generace, které jsou již běžně používané - odpovídající alternativa těchto typů ze strany USA není.

Re: Dny NATO v Ostravě s B-52

Napsal: 28.srp 2010 06:17
od venousekh
Tak jasně, protože Američani jsou ekonomové. Proč by vyhazovali prachy za nějaké nové superzbraně, když jim stávající výzbroj na ruský a další šrot stačí? Navíc si nemyslím, že všechny jejich konstrukce jsou známé. Oni narozdíl od Ruska nemusí stavět potěmkinovy vesnice 9. května na Rudém náměstí, aby se jich někdo bál. PDT_Armataz_01_01 Já netvrdím, že Rusové nemají konstrukční školy. V tom jsou nepochybně na špici. Jen to nikdy nebudou umět využít. V tom se nechytají ani na Čínu. Rusáci jsou na tom jak Němci na jaře 1945. Spousta nápadů, možnosti nulové.