No, pane kolego, to nebude tak jednoduché. Palebné vějíře jsou totiž zatím největší bolestí mapy.
Vypadají sice velmi pěkně (samozřejmě pro někoho), ale zakládají se na souřadnicích objektů, které jsou v databázi zadány. A to je ten kámen úrazu. Něco jiného je totiž držet databázi souřadnic tak, abychom podle ní objekt našli a plus mínus pět deset metrů při velikosti PS nehraje prakticky roli. A něco jiného je na základě takové databáze operovat s něčím tak přesným, jako byly palebné vějíře, kde se hrálo na centimetry. Ostatně šachování se střílnami na K-S 15 je všeobecně známo. V případě palebných vějířů totiž pár stupňů v úhlu spojnic sem, pás stupňů tam, udělá dramatický rozdíl v celkovém vějíři a ten už pak zobrazuje totální fikci.
A teď je tu otázka. Stačí běžnému smrtelníkovi představa, že "zhruba tímto směrem" objekt působil palbou a nebo chceme mít naprosto dokonalý přehled o systému paleb a hrát si i na ty hluché prostory? To není ironie, to je řečnická otázka, která v kontextu rozhodně není nezajímavá. Kam až chceme společně mapu posunout? Pro kolik lidí ta mapa je? Koho zajímá jak přesná je? A kolik práce vezme, vypočítat ty palebné vějíře na základě úhlů spojnic a HLAVNĚ jak získat polohu otočného bodu od které se vše odvíjí?
Pak musíte na mapě i náležitě natočit objekt a vytvořit příslušné palebné vějíře jednotlivých zbraní. A s tím je práce jak na kostele. Už jen ty vějíře spočítat je věc, co nás v nejbližších měsících čeká a nebude to nic, než počítání a přepisování z papírových podkladů resp. výkresů jednotlivých objektů. Navíc ne všechny jsou známy. A vracím se ke své původní soustavě otázek. Stojí ta práce za to? Pro těch pět, deset lidí, co to ocení? Nebo se na to "vykašlat" a nechat jak to je, protože drtivé většině fandů to takto už stačí pro představu?
Takže ano, pracujeme na tom už pár let, byť ne kdovíjak aktivně, jak zajistit co nejpřesnější souřadnice. Původním posláním naší databáze totiž nebylo docílit naprosté přesnosti, ale jen ty bunkry prostě jednodušeji hledat. A teď jsme o 13 let dál a rozhodujeme kam se vydat. Minimálně by se všechny objekty musely přeměřit a sjednotit souřadnice u konkrétního místa objektu, abychom je měli co nejpřesnější. A stejně máte odchylku, která to celé v souvislosti s otočným bodem znehodnocuje. Co s tím v souvislosti s tou požadovanou přesností pro vějíře? Trochu začarovaný kruh.
Tolik asi k tomu co by bylo super a určitě bychom to my nadšenci uvítali, ale skrývá se za tím neuvěřitelný balík práce, který nás čeká.
A s BlooDiKem v podstatě přemýšlíme kam to posunout a jestli to za to stojí. V tuto chvíli na celou tuhle taškařici budeme tři. To není armáda
. Takže zatím myslím, že jsme mapu posunuli jak jen to šlo s dostupnými podklady, ale mrkněte už třeba jen na palebné vějíře DS a IDS. Tam stačí špatně natočit objekt a už to smažíme úplně jinam. Sice ne o moc, ale hnidopich by omdlel a měl by na to i právo. A teď co s tím? Jak se k tomu postavit? Bude někdo krom pár lidí řešit, že ta mapa bude v budoucnu na centimetr přesná?
V žádném případě si nic z toho co jsem výše napsal neberte osobně, nebo tak, že bych snad zrazoval od nápadů jak dál. Jen vysvětluji co teď řešíme obrazně řečeno - "jestli natírat trávu na zeleno a nebo jí nechat přírodní barvu, protože po ní každý jen přejde a nekouká jak jsou který stonek či stéblo nahnuté a zda se zelenají jak mají".
Trochu mimo původní téma - jednáme v současné době o dalším mapovém podkladu, který by byl pro účely naší mapy k dispozici, to by myslím bylo též velmi příjemné zpestření, tak se nechte překvapit.