Latest post of the previous page:
capan píše:No, já koukal do knížky od p. Němečka a roura F111 vychází něco málo přes 1 m, u Migu 25 jsem na síti našel 1,5 m.
Docela jsou zajímavý souboje mezi Migy 25 a letouny USAF a US Navy nad Irákem při té "první" válce v tomto prostoru. Jednou dokonce na to v TV běžel dokument, kde ukázali zajímavý obranný mánevr před radiolokačně naváděnými střelami z F-15.
Myslím, že MiG 25 je má bezkonkurenčně největší a moc bych zato nedal, že jeho existence byla počátkem podobných konstrukcí letadel McDonnell jako byla F-15, 14, 18...
Problém MiGů nad Irákem byli spíš piloti, kteří neuměli využít předností těch letadel, které se extrémně povedly.
Většina MiG 25 IQAF skončila v písku v poušti odkud si je po vyhrabání vyzvedli Amíci. Každopádně tohle éro strašilo v hlavách za velkou louží hodně dlouho a hodně hluboko. A bylo by tomu tak i déle, nebýt podrazu od jednoho z ruských pilotů, který s jednou touto mašinou uletěl do Japonska, kde se tak dlouho oddalovalo navrácení SSSR, až si jí odporníci z USA stačili do posledního šroubku oměřit.
Díky za MiGy z Polska. Ty fotky znám tuším z Airliners, není liž pravda? Každopádně u nás pořádná expozice MiGů chybí. Myslím čestná a zastřešená, suchá... Z tehdejší provenience tu myslím máme všechno, takže by to byla expozice par excellence. Snad se jí ve Kbelích jednoho dne dočkáme. Dnes, když člověk prochází kolem 23tek... tak je mu smutno. On teda dostává na frak i Phantom a další.