Mě fascinuje, jak se posunuly měřítka. Dříve umělec musel něco umět. Musel nejprve prokázat, že umí perfektně řemeslo - pak to byl mistr. A když k tomu řemeslu dokázal přidat ještě něco navíc - tak teprve pak měl právo se nazývat umělec.
Dnes je "umělec" každý, kdo dokáže šokovat veřejnost. O nic jiného nejde. Kdo vymyslí větší krávovinu, tak má hned kolem sebe dav tleskačů a obdivovatelů, kteří ho prohlásí za "umělce".
Jenže to není umění, ale DEKADENCE. A dekadence vždy byla a je signálem upadající, nemocné společnosti postižené rakovinou rozpadu hodnot, morálky, mravnosti, pravidel.
Dnes zakopali MIG a v galerii to budou oslavovat. Před nedávnem se zase řešilo, jestli tank natřený na růžovo se tím stává velkým uměním, na které se nesmí sahat. Pan Černý se tímto nátěrem stal známým "umělcem" (a přitom šlo jen o studentskou recesi). Jestli je růžový tank velké umění, pak nechápu, proč stojí směšně ružový v muzeu v Lešanech a nedají si ho raději do Národní galerie vedle Muchy, Van Gogha, Moneta, Brandla...
![PDT_Armataz_01_20 PDT_Armataz_01_20](./images/smilies/PDT_Armataz_01_20.gif)